12 تصور غلط ورزشی کدامند؟ | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

بعضی خیالات ورزشی که بیشتر ورزشکاران به اونا عمل میکنن نادرست هستن

 

بعضی خیالات ورزشی که بیشتر ورزشکاران به اونا عمل میکنن نادرست هستن و کارایی ورزش رو کاهش میدن یا ورزشکار رو از اهداف ورزشی خود دور می کنن.

 

چند تصور نادرست ورزشی به توضیح زیر هستن:

 

1. ورزش قدرتی باعث می شه که بدن زیادتر از اندازه بزرگ شه: 

معمولا زنان این تصور رو باور می کنن و تلاش می کنن که ورزش قدرتی انجام ندن. با این حال این تصور غلطه ، چون بدن بانوان ترشح هورمون متفاوتی نسبت به مردان داره.

 

2. میشه با انجام ورزش بر قسمت خاصی از بدن اونو لاغر کرد: 

لاغر شدن بدن نمی تونه تنها روی یه ناحیه از بدن انجام بشه. واسه لاغر شدن باید چربی کل بدن کم بشه.

 

3. دقیق شدن و فوکوس کردن بر ورزش هوازی بهترین راه وزن کم کردن است: 

واسه کم کردن وزن بهترین راه ترکیب کردن ورزش قدرتی و ورزش هوازیه. هم اینکه داشتن یه برنامه غذایی مناسب می تونه کمک کننده باشه.

 

4. نداشتن سوزش در قسمت عضلات نشونه بدیه: 

این که چقدر عضلات شما سوزش داره نشون دهنده موثر بودن ورزش نیس. سوزش عضلات فقط به این معنا هستش که بافتای عضلانی فشار زیادی رو متحمل شدن. تلاش کنین با داشتن تغذیه مناسب و استراحت ریکاوری داشته باشین.

 

5. باید 100 درصد توان خود رو تو یه جلسه ورزش بذارین: 

همه جلسات ورزش نباید شدت بسیار زیادی داشته باشه و تموم انرژی شما رو بگیره. این کار ممکنه باعث آسیب شما شه. بهتره فقط دو بار در هفته ورزشی شدید انجام بدین.

 

6. ورزش قدرتی به معنی به کار گیری دستگاه یا وزنه های خیلی سنگینه: 

ورزش استقامتی و قدرتی به معنی اینه  که روی عضلات کار شه. همیشه نباید وزنه خیلی سنگینی بزنین تا عضلات کار کنن. می تونین حرکاتی انجام بدین که از وزن بدن خود شما در اون استفاده می شه.

 

7. عرق کردن زیاد نشون دهنده ورزش موثره: 

دلیل عرق کردن افزایش دمای بدنه. عرق کردن به معنی این نیس که ورزش موثرتر بوده.

 

8. کرانچ بهترین حرکت ورزشی واسه عضلات شکمیه: 

کرانچا حتما بهترین حرکات واسه عضلات شکمی نیستن. حرکاتی مانند پلانک که در اونا بدن خم نمی شه و صافه هم واسه شکم مناسب هستن.

  

9. باید دست کم 20 دقیقه ورزش هوازی انجام بدین تا موثر باشن. 

این تصور غلطه، شما می تونین ورزش کوتاه مدت و شدید انجام بدین و تماشاگر تاثیر اون باشین. حرکات کوتاه مدت و شدید معمولا چند دقیقه به طول می رسن.

 

10 . باید حتما قبل از ورزش حرکات کششی انجام بدین: 

درسته که باید قبل از شروع ورزش بدن رو گرم کنین. بهتره حرکات پویا واسه گرم کردن بدن انجام بدین. حرکات کششی ایستا واسه بعد از ورزش مناسب تر هستن.

 

11. یوگا ورزش واقعی نیس: 

بعضی از افراد تصور درستی از ورزش یوگا ندارن و این ورزش رو ندیده می گیرن. بعضی از حرکات یوگا کار زیادی روی بدن انجام میدن و تاثیر گذاری زیادی دارن.

 

12. باید هر روز ورزش کرد: 

ورزش قدرتی باعث می شه که بافتای عضلانی پارگیای ریز پیدا کنن. بدن به استراحت و ریکاوری بعد از ورزش احتیاج داره تا عضلات رشد کنن.

 

 

.

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *