12 خوراکی خارق العاده خوشمزه که شما نمی شناسید | تغذیه سالم

شما احساس می کنین که نمی تونین همه ویتامینا و مواد معدنی رو از رژیم غذایی خود بدون پرخوری بدست بیارین؟ اینجا چند مواد غذایی فوق العاده آورده می شه که به شما کمک می کنه.

این غذاها پر از آنتی اکسیدان ها، ویتامینا، مواد معدنی و فواید سلامتی هستن که قدرت توانایی واسه انجام کارای جادویی واسه انرژی، اندام، پوست، حتی مغز شما رو جفت و جور می کنن.

دانه خشخاش

پنیر و شیر تنها غذاهای غنی از کلسیم نیستن یه قاشق غذاخوری از دانه های خشخاش شامل 13 درصد از نیاز کلسیم روزانه پیشنهاد شده شما رو تامین می کنه این دانه ها با ماست و توت فرنگی کمی خوشمزه هستن و به اندازه کافی کلسیم ارائه میدن.

سس مایونز

سس مایونز در حالت عادی پر از اسیدهای چرب امگا 3 هستش دستور غذایی ساندویچ ماهی قزل آلا با سس مایونز واسابی یه نمونه س.

حلزون

سه اونس حلزون 100 درصد از نیاز روزانه به آهن شما و قسمت بزرگی حدود 1400 درصد از نیاز B12 رو ارائه میده هر دو آهن و B12 به تولید انرژی کمک می کنن و می تونین به دفع کم خونی B12 کمک کنه واسه قلب شما عالیه و نشون داده شده که علائم افسردگی رو کم می کنه دستور غذایی لینگوینی ماریو Batali با نرم تنان یه نمونه س.

کنسرو ماهی سالمون

یه وعده سه اونس کنسرو ماهی سالمون 133 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین D رو جفت و جور می کنه دستور غذایی کیک ماهی قزل آلا با سس خامه گوجه فرنگی یه نمونه س.

فلفل قرمز

یکی فلفل قرمز بزرگ بیشتر از 300 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C و 100 درصد ویتامین A جفت و جور می کنه دستور غذایی دانه های کوسکوس پر شده با فلفل قرمز یه نمونه س.

صدف

نیم دوجین صدف شامل 272 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین B12 و 500 درصد از نیاز روی شما رو تامین می کنه.

برنج مشکی

برنج مشکی شامل مقادیر خیلی بالایی از ویتامین E هستش ویتامین E واسه ساخت یه سیستم ایمنی قوی و مراقبت از سلولا در برابر آسیب رادیکالای آزاد کار می کنه برنج مشکی هم شامل آنتی اکسیدان بالای آنتوسیانینه.

پنیر چدار

پنیر چدار شامل مقدار خیلی از کلسیمه اون تقریباً واسه استخوانا و دنداناتون مثل یه لیوان شیر خوبه.

تمشک

تمشک بسیار غنی از فیبره یه فنجون شامل 8 گرمه اندازه پیشنهاد شده از الیاف در روز 25 گرمه این توت فوق العاده هم شامل پلی فنوله که با تمیز کردن سلولایی عامل مشکل کارکرد مغز در افراد سن بالا به کاهش نابودی شناختی کمک می کنه.

کلم ترش

کلم ترش با مواد مغذی همراه س این شامل ارگانیسمای پروبیوتیک، که به تنظیم اجابت مزاج و واسه حفظ و بهبود سیستم ایمنی بدن شما موثره اینا غذاهای بالا در ارگانیسمای پروبیوتیک هستن.

عدس مشکی

عدس مشکی با آهن و فیبر همراه س یه فنجون شامل حدود نصف مصرف روزانه پیشنهاد شده از آهنه فیبر محلول با فایده هایی مانند کاهش کلسترول و بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن همراه س.

واسابی

Wasabi ریشه ژاپنی داره و تعدادی از فایده های درمانی داره این می تونه به جلوگیری از لخته شدن خون، تمیز کردن سینوسا شما و متوقف کردن سرفه کمک کنه هم اینکه تحقیقات نشون دادن که وقتی شما اونو در کنار کلم بروکلی یا کلم بخورین می تونه سلامت کبد رو بهتر کنه.

.

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *