12 دلیل عجیب درد پا (قسمت دوم)

 

: 12 دلیل عجیب درد پا (قسمت دوم)

 

قلب دوم شما به مراقبت بیش تری نیاز داره. در این جا مقاله ای با نظر پزشکان و کارشناسان منتشر می شه تا بدونین چیجوری مراقب پاهای خود باشین و هر درد و نشونه ای در اونا رو به درستی شناسایی کنین.

7. تازگیا پدیکور کردین

دکتر :رابینز توضیح میده؛ "اگرسعی کنین گوشه های ناخنای پا رو بگیرین اما تو یه تیکه از انگشت شما ناخن به صورت کامل و درست کوتاه نشده باشه، ناخن با رشد کردن در گوشت کناره انگشت فرو میره و دلیل متوقف شدن رشد ناخن می شه. (این اتفاق در مواردی که کفشای خیلی تنگ به پا کنین که در اون انگشتان شما تحت فشار قرار بگیرن هم روی میده) با گذاشتن پاهاتون در آب گرم و نمک یا سرکه سفید درد و التهاب اون کم میشه و عفونت و چرک رو از اون خارج می شه. البته این کار در اول باعث درد و سوزش می شه. اما اگه می خواین به راستی از این مشکل خلاص شید بهتره که ناخنای خود رو به طور کاملً گرد کرده و سوهان بزنین، یا اونا رو صاف و به شکل مربعی کوتاه کنین تا گوشه های ناخن در پوستتون فرو نره.

    مقالات در رابطه

  • 12 دلیل عجیب درد پا (قسمت دوم)

  • خطرناک ترین کشورها واسه سفر

8. مریضی دیابت

مشکل در کارکرد سیستم ایمنی بدن می تونه باعث بروز مشکلاتی مانند درد و تحریک شدن اعصاب، ماهیچه یا استخوانا یا عفونت شه. اگه دردها شدید و ادامه دار باشن بهتره تا قند خون خود رو آزمایش کنین و با دکتر خود صحبت کنین.

9. شروع کردن یه ورزش نوین

دکتر "پندیت" توضیح میده دردای طولانی و دائمی (و نه تیر کشیدنای یهویی) می تونن به خاطر فشار زیاد یا ترک خوردگیای جزئی باشن. این دردا می تونن به خاطر فشارا یا ورزشایی باشن که بدن شما به اونا عادت نداشته. افراد زیادی بدون آمادگی قبلی به سراغ ورزشای نوین و سنگین می رن در حالی که حتی کفش مناسب واسه اونا به پا نمی کنن. بهترین راه واسه در امان بودن از این دردا اینه که تا جایی که واسه شما مقدوره به پاهای خود استراحت بدین؛ مثلاً به مدت یه هفته.

10. کف پای صاف یا قوس زیاد کف پا

خبر بد اینه که فرم کف پای شما می تونه باعث احساس ناراحتی شه. "رابین" میگه اگه واقعاً کف پای صاف دارین این فرم باعث کشیده شدن تاندون پای شما به سمت داخل پاتون شه. و اگه قوس کف پای شما بیشتر از اندازه باشه تاندون پای شما به سمت بیرون پاتون کشیده می شه. این آسیب ژنتیکه و از این به بعد مراقب نوع کفشی که خریداری می کنین باشین تا کفی اونا قوسای مناسبی دارا باشن.

11. سر پا ایستادن دراز مدت

اگه در محل کارتون مجبورین دراز مدت وایسید از صاحب کارتون صندلی بلند بخواین تا روی اون قادر به انجام کار خود باشین. (شوخی نمی کنیم) چون که سر پا ایستادن 10 ساعت یا بیشتر روی پاهاتون می تونه باعث زخم یا تورم شه. اگه حرفه و شغلتون شما رو مجبور می کنه تا واقعاً تموم مدت سر پا باشین از پمادای مناسب واسه پا و کفش خود استفاده کنین تا از فساد و قارچ جلوگیری کنین، یا داروهایی مثل بروفن و مسکنای دیگه استفاده کنین تا درد حاصل از ایستادنای طولانی کم بشه. پیشنهاد دیگه در این مورد واسه آروم کردن درد پا اینه که یه بطری شامل یخ یا آب سرد رو روی زمین گذاشته و پاتون رو روی اون بغلتانید. انجام دادن این کار 3 یا 4 بار در روز و هر بار به مدت 20 دقیقه شما رو از به وجود اومدن این دردا در امان نگاه می داره.

12. بارداری

درد پا رو به دیگر مشکلات یا لذتای بارداری مانند حال بد اول صبح، خستگی، درد کمر و.. اضافه کنین. در ماه های اول بارداری بدن شما شروع به ترشح هورمونایی می کنه تا لگن و عضلات شما بتونن شل و راحت باشن. این اتفاق واسه آماده شدن بدن شما واسه تولد بچه فوق العاده، اما به همون اندازه واسه پاهای شما بد هستن. ورم کردن روی پا و خمیده شدن انگشت بزرگ پاتون شما رو با مشکلاتی مواجه می کنن. اما خبر خوب اینه که پس از گذشت یه مدت همه چیز به حالت طبیعی خود برمیگرده. اما اگه در این دوران تاندونای پای شما دچار کشیدگی شن، خوب شدن اونا زمان زیادی زمان میبره. اگه دنبال راهی مطمئن واسه مراقبت از خود و جلوگیری از دردا هستین بهتره که کفشای بزرگ تر استفاده کنین.

    مقالات در رابطه

  • ۳ بازیگر زن ایرونی پر طرفدار در اینستاگرام

  • اندازه تنها ۱.۴% از مدلها بیشتر از ۴۰ه

  • 12 آرایش تابستانه و رازهای زیبایی

  • الین تامپسون، بولت بانوان دنیای دو و میدونی!

  • ۱۷ کاربرد وازلین که بسیار خلاقانه س

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت