12 دلیل عجیب درد پا _ قسمت  اول

: 12 دلیل عجیب درد پا _ قسمت  اول

 

قلب دوم شما به مراقبت بیش تری نیاز داره. در این جا مقاله ای با نظر پزشکان و کارشناسان منتشر می شه تا بدونین چیجوری مراقب پاهای خود باشین و هر درد و نشونه ای در اونا رو به درستی شناسایی کنین.

1. پاشنهای کفشتون زیادتر از اندازه بلند هستن

درسته که این دلیل خیلی هم عجیب نیس، اما بیایید این مشکل رو از سر راه ورداریم. اگه پاشنه کفش شما مناسب نباشه شرایط و مشکلاتی مانند ترک پاشنه، کیست یا تورم استخون، و پیچ خوردن مچ پاتون پیش میاد. (التهاب یا ورم اعصاب ناحیه پا، به صورتی که واسه شما این احساس رو بوجود میاره که انگار روی سنگ قدم بر می دارین.) دکتر "مارلن رید" توضیح میده: «هر مدل پاشنه یا لژ کفش که بیشتر از 5 سانتی متر باشه باعث می شه که 7 برابر فشار بیشتر به سینه پای شما وارد شه.» راهنماییا و راهکارش می گن که کفشای بلند تر از 7 سانتی متری نپوشید و به جای پاشنهای نازک تلاش کنین اگه واسه شما امکان داره، از کفشایی استفاده کنین که لژ دارا باشن (زیره یا پاشنه کفش سر تا سر زیر کفش رو پوشش دهد.) 

2. کفشای نوک تیز

کشیدگی قسمت جلوی این کفشا می تونه باعث آسیب دیدن و پینه بستن پای شما شه. دکتر "کارلی رابینز" متخصص پا در "ماریسویل اوهایو" توضیح میده: "بر آمدگی استخون یا هر زائده و پینه پا کم کم بیشتر و بد تر می شن و کفشای تنگ یا نوک تیز شما به مشکل اضافه می کنن." دکتر "رید" میگه: "بهتره که پینه یا زائده پا رو زودتر جراحی کرده و وردارین، چون که هر چند این زائده پیشرفت کنه عمل جراحی اون سخت تر می شه. خبر خوب در باره اونا اینه که اگه پس از عمل جراحی کفش مناسب به پا کنین مشکل شما حل شده و دیگه برنمی شه."

3. پوشیدن کفشای ناجور

اگه کفشاتون خیلی تنگ، خیلی باریک یا خیلی بلند باشن، انگشتای کوچیک زیر دیگه انگشتان دیگه گیر می افتن و یا نمی تونن در حالت طبیعی خود قرار بگیرن. و بد تر از اینا اینه که وقتی که انگشتان صاف قرار نمی گیرن با کفش اصطکاک بیش تری پیدا می کنن و این باعث دردناک شدن و آزردن پای شما می شه. دکتر "رابینز" پیشنهاد می کنه که کفشایی رو انتخاب کنین که به انگشتان پای شما و قسمتای برآمده اونا فشار وارد نکنن.

4. به اندازه کافی نرمش کششی پا انجام نمی دین

می دونستین می تونین و البته باید به صورت منظم نرمشای کششی انجام بدین؟ به خصوص اگه زیاد ورزش می کنین. در صورت انجام ندادن نرمشا و ماساژ پا، خطر آسیب دیدن یا دردناک بودن پاتون رو به جون خریده اید. ماساژ کافی ندادن به پاهامون مانند استفاده کردن از دستمال کاغذی پشت کفش هامونه، تصور می کنیم که گذاشتن این دستمال کاغذی درد رو کم تر یا قابل تحمل می کنه، اگه نتیجه درد و سوزش بیشتر هستش. دکتر بلا پندیت، متخصص و جراح پا میگه: "ماساژ و نرمش پا قبل از هر فعالیت فیزیکی از آسیب دیدن و دردناک شدن اونا مانع می شه، دقیقاً مانند وقتی که یخ رو روی محل آسیب دیده می ذاریم تا آروم شه." استفاده همیشگی از کفها و کفشای طبی هم می تونه کمک بکنه.

5. کم یا اضافه کردن وزن

درست فهمیدین؟ واقعاً درد پا چیزیه که با کم کردن وزن نصیبمون می شن؟ متأسفانه بله. دکتر "پندیت" توضیح میده؛ "با هر 4 کیلو گرم وزنی که شما کم یا اضافه می کنین، ماهیچه های پای شمام کوچیک یا بزرگ تر می شن، در نتیجه کفشایی که قبل از اون می پوشیدید یا واسه شما آزاد شدن و پا در اونا آویزون می مونه، و یا کفش فشار بیش تری به انگشتان و پای شما وارد می کنه." پیشنهاد: کفهای طبی در این موارد کمک زیادی می کنن.

6. ممکنه لگن زانو یا کمرتون آسیب دیده باشه

هر کدوم از این آسیب باعث می شه شما درست راه نرید، در نتیجه وقتی که وزن زیادی تو یه سمت از بدنتون میندازین، کم کم این کار باعث می شه که پای شما (معمولاً در قسمت پاشنه) دردناک شه یا در مواردی باعث ایجاد کیستای استخون می شن. (خارج از تعادل بودن هم اینکه می تونه باعث تحریک  یا آسیب دیدن اعصاب و شکستگی یا ترکای بسیار ریز استخون هم شه). تجویز بدون درد و زحمت در این موارد استراحت کردن و یخ گذاشتن بر موضع دردناکه که با این کار معمولاً درد از بین میره. اما اگه واقعاً می خواین از دست اونا خلاص شید باید به دنبال درمان عضو آسیب دیده اصلی باشین.

.

منبع : mybenita.com

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *