12 غذای چربی سوز | تغذیه سالم

خبرگزاری فارس – ترجمه از مریم قره داغی: در میان غذاهایی که روزانه مصرف می کنین غذایی هستن که واسه بدن بسیار به درد بخور هستن و چربی سوز های عالی حساب می شن اینجا به 12 مورد اونا اشاره ای داریم.

لیست غذاهایی که به عنوان چربی سوز عالی حساب شدن از قرار زیره.

یادتون باشه که هنگام خرید این نوع خوراکیا در سبد خریدتون فراموش نشه.

گریپ فروت

ویتامین سی به سوخت و ساز کامل چربیا کمک می کنه، غذاهای غنی از ویتامین C انتخاب بسیار خوب واسه سوزوندن چربی است.

خوردن نصف گریپ فروت در صبحونه حدود 30 دقیقه قبل از غذا به شما کمک می کنه تا احساس سیری کنین و مانع پرخوری می شه.

فلفل مشکی

پیپرین، ماده مهم در فلفل مشکی س که نشونه هایی از کاهش تشکیل سلولای چربی در بدن شما رو داره. فلفل مشکی هم اینکه به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنه.

دارچین

دارچین به کم کننده سطح قند خون شناخته س. این ماده به سرکوب کردن اشتها مانند یه هیولا کمک می کنه. اضافه کردن دارچین به چای، قهوه و ماست از راه های ساده ایه که بدن شما دریافت می کنه.

تخم مرغ

خوبی تخم مرغ در اینه که این ماده در رژیم غذایی کم کالری و شامل 7 گرم پروتئین که واسه بدن خیلی خوبه.

تحقیقات نشون داده که خوردن تخم مرغ واسه صبحونه اندازه کالری که شما ممکنه بخواین بعدا در روز استفاده کنین رو کم می کنه.

 هر چند کلسترول زرده تخم مرغ بالا هستش، اما خیلی خوبه و مصرف اون با میونه روی پیشنهاد می شه.

سیب

میوه ها دوستان شمان که اونا در از دست دادن وزن به درد بخور هستن؛ اونا امتیازات زیادی دارن.

از فواید سیب اینه که واسه دندوناتون خیلی خوبه و قند موجود در اون به دندونا آسیب نمیرسونه.

وقتی که سیب رو با پوست میل می کنین اندازه فیبر موجود در اون و آب به پایه سیری در شما کمک می کنه.

چای سبز

چای سبز در مقابله با چربی بدن خیلی مهمه. ترکیبهای موجود در چای سبز، به سرعت متابولیسم بدن شناخته شده.

اضافه کردن عسل و لیمو به چای سبز نه فقط به سلامتی اضافه می کنه، بلکه به طور فوق العاده منتهی به خوشمزه شدن اون می شه.

بلوبری

این ماده خوشمزه پر از فیبر نامحلول و آنتی اکسیدان است که با اضافه کردن در نصف فنجون در چای به اندازه 40 کالری بسیار موثره. شما می تونین با اضافه کردن اون به سالاد اونو بخورین که در کار کاهش چربی ها بسیار معجزه می کنه.

بادام

با اینکه آجیل کلا در از دست دادن چربی بدن کمک می کنه، بادام در میان آجیل جزء بهترینا حساب می شه و حدود 23 عدد بادام تو یه وعده غذایی به شما بسیار کمک می کنه.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به دلیل داشتن ماده کپسایسین که به ماده سرکوب کننده اشتها شناخته شده، می تونه گزینه مناسبی واسه سوزوندن چربیا حساب شه.

قهوه

محبوب ترین نوشیدنی در دنیاس و در تحقیقات نشون داده شده که قهوه (بیشتر کافئین) سرعت سوخت و ساز بدن رو زیاد می کنه.

قهوه در وقتی که بدون هر افزودنی مانند شکر و خامه استفاده کنین می تونه در کار سوخت و ساز چربیا به درد بخور باشه اما یادتون باشه که مصرف کافئین زیادتر از اندازه می تونه اثرات بسیار مضر روی بدن داشته باشه.

پس مصرف اونو در حدود یک تا 3 فنجون در روز در نظر بگیرین.

کوینولا

یکی از بزرگترین خیالات غلط در مورد کربوهیدراته که شما باعث زیاد شدن وزن می شه. اما در واقع این ماده کربوهیدراتی نیس که منتهی به زیاد شدن وزن شما شه بلکه شامل فیبر و پروتئین بالاست که به شما احساس سیری میده. بر خلاف بقیه غلات، در شاخص قند خون پایین است. این بدون معنیه که با مصرف این نوع کربوهیدارت قند خون شما افزایش پیدا نمیکنه.

سبزیجات

اگه شما واسه سوخت و ساز چربیا به سبزیجات فکر نمی کنین به طور کامل از مرحله پرتین. چون که تغذیه با سبزیجات بسیار عجیب عمل می کنه.

پیشنهاد می شه که روزانه دست کم 2 تا 3 فنجون سبزیجات در روز بخورین.

آدمایی که از خوردن سبزیجات دوری می ورزند بهتره که اون با شکلای جور واجور سوپ مخلوط کنن و بخورن (منظور از مخلوط کردن خود سبزیه نه آب اون).

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *