12 قانون طلایی برای غذا خوردن در محل کار | تغذیه سالم

12 قانون طلایی واسه غذا خوردن در محل کار

واسه غذا خوردن پشت میز کار، همکارتون رو هم دعوت کنین با این کار فرصتی واسه گپ زدن و یه استراحت کوتاه جفت و جور می شه و از فضای کار و استرس هاش واسه یه مدت جدا میشین.

اول به خاطر این که باعث می شه حواس شما به جای اینکه به غذا خوردن متمرکز شه، متوجه جواب دادن به تلفن، ایمیل فرستادن و کاغذبازی باشه پس مغز توجهی به مقدار غذایی که خورده می شه، نداره و در نتیجه پرخوری اولین نتیجه کار این کاره.

دوم اینکه میز کار شما 400 بار از یه توالت کثیف تر و مثل میز غذاییه که هیچوقت تمیز نمی شه.

باحال تر اینکه روی این میز وسایل کثیف دیگری مثل تلفن، موس و حتی رایانه هست و تموم اینا باعث انتقال آلودگی می شن. در ادامه قوانین تغذیه در محیط کار رو براتون آوردیم.

 

1. ببینین که چه می خورید: به غذایی که واسه خود آماده کردین، توجه کنین و هیچوقت در وقت غذا خوردن هیچ کار اضافه ای حتی پاسخگویی به تلفن رو انجام ندین چون در این صورت بیشتر از نیاز روزانه تون غذا می خورین و به مرور چاق میشین. البته قبل از هر چیز بهتره مقدار مشخص و مناسبی غذا در ظرفتون بریزین.

 

2. با خودتون غذا ببرین: غذایی که از بیرون جفت و جور می کنین، گران، با حجم زیاد، سنگین و چربه پس بردن غذا از خونه بسیار بهتره.

بعضی از غذاها (مانند غذاهای سیردار و پرادویه) بوی تندی دارن و به محض گرم کردن، تموم محوطه رو از بوی خود پر می کنن که ممکنه واسه بقیه افراد آزاردهنده باشه پس غذاهایی رو انتخاب کنین که کم بوتر هستن

اگه در محل کارتون یخچال هست، غذا رو در یخچال بذارین و اگه به دلیل مشغله کاری فرصت این رو پیدا نکردید، یادتون باشه که نباید بیشتر از 2 ساعت غذا رو بیرون از یخچال نگهداری کرد.

 

3. راه برید: یادتون نره که راه رفتن به هضم غذا کمک می کنه. این عادت خوبی نیس که پشت میز کارتون غذا بخورین و بعد کار رو از سر بگیرین و مدتا پشت میز بشینین. بهتره بعد از غذا، به بهونه آب آوردن، از دورترین راه خود رو به آبسردکن برسونین یا واسه چند نسخه کپی گرفتن به سمت دستگاه کپی برید و با انجام اینجور کارایی تلاش کنین کمی فعالیت بدنی داشته باشین.

 

4. از رومیزی استفاده کنین: انداختن سفره ای کوچیک یا به کار گیری زیر بشقابی تقریباً بزرگ می تونه از تماس غذای شما با آلودگیای احتمالی ای که روی میز کارتون هست، جلوگیری کنه.

 

5. میز کارتون رو ضدعفونی کنین: اگه به دلیل اینکه مکانی مخصوص واسه غذا خوردن در محل کارتون وجود نداره، چاره ای ندارین پشت میزتون غذا بخورین، بهتره هر روز میز کارتون رو ضدعفونی کنین. یه ماده ضدعفونی کننده و دستمالی تمیز (نه دستمال کاغذی) داشته باشین تا بتونین تموم نقاط میزتون رو تمیز و واسه غذا خوردن آماده کنین.

 

6. با دوستتون غذا بخورین: واسه غذا خوردن پشت میز کار، همکارتون رو هم دعوت کنین با این کار فرصتی واسه گپ زدن و یه استراحت کوتاه جفت و جور می شه و از فضای کار و استرس هاش واسه یه مدت جدا میشین.

 

7. این روش غذا خوردن نباید عادت شما بشه: واسه خیلی از ما تکرار یه فعالیت، اونو به یه عادت تبدیل می کنه در حالی که نباید این طور باشه چون غذا خوردن باید در مکانی به نام غذاخوری انجام شه چون این مکان هم تمیزتره و هم باعث استراحت و بازتوانی دوباره کارکنان می شه.

غذایی که از بیرون جفت و جور می کنین، گران، با حجم زیاد، سنگین و چربه پس بردن غذا از خونه بسیار بهتره

8. غذاهایی با بوی تند به سرکار نبرین: بعضی از غذاها (مانند غذاهای سیردار و پرادویه) بوی تندی دارن و به محض گرم کردن، تموم محوطه رو از بوی خود پر می کنن که ممکنه واسه بقیه افراد آزاردهنده باشه پس غذاهایی رو انتخاب کنین که کم بوتر هستن.

 

9. غذاتون رو زیر نظر داشته باشین: ممکنه در محل کار شما فقط یه مایکروفر واسه گرم کردن غذا وجود داشته باشه، پیشنهاد می کنیم وقتی در حال گرم کردن غذاتون هستین، از درپوشی استفاده کنین تا غذاتون بر اثر زیاد گرم شدن تموم فضای مایکروفر رو کثیف نکنه چون تمیز نکردن باقیمونده این غذا محیط مایکروفر رو آلوده می کنه و باعث می شه محل مناسبی واسه گرم کردن بقیه غذاها نباشه.

 

10. نوبتی سالاد بیارین: خیلی وقتا به دلیل زیاد شدن چیزی که باید همراه ببرین، می ببینن که چند روزیه سالاد نخورده اید در حالی که می تونین نوبتی واسه خود و آدمایی که با شما غذا می خورن، سالاد یا یه همراه غذا ببرین. با این کار هر چند روز یه بار نوبت شما می شه که بار سنگین تری داشته باشین در حالی که هر روز با غذاتون یه کنار غذا دارین.

 

11. حرف نزنین: هیچوقت جلوی مشتری یا مراجعه کننده غذا نخورین یا با دهن پر تلفن جواب ندین، هنگام غذا خوردن با همکارتون، در حالی که خرده های غذا در دهانتانه، به سخنرانی نپردازید و بعد از تموم شدن غذا حتماً مسواک بزنین.

 

12. به زمان غذا خوردنتون دقت کنین: معمولاً ساعت شروع به کار از 8 صبح شروع می شه و افراد بعد از رسیدن به سرکار، تازه مشغول خوردن صبحونه می شن. با این کار ساعت کار هم می گذره، پس بهتره که در عرض 10 دقیقه، صبحونه خوردنتون رو کلکشو بکنین یا در خونه این وعده رو بخورین. هنگام ناهار هم بهتره زیاد با همکارانتون گرم صحبت نشید چون صرف غذاتون بیشتر از زمان عادی زمان میبره و ممکنه بازخواست شید!


منبع : tebyan.net

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *