12 ماده غذایی برای زیباتر شدن | سبزیجات

۱۲ ماده غذایی واسه قشنگ تر شدن

 

12 ماده غذایی واسه قشنگ تر شدن

پوست نورانی، موهای براق، پوست دلپذیر و ظاهر سالم، خوراکی سالم و مغذی رو می خواد و فروشگاه های دلپذیر و آرایشگاها خیلی مهم نیستن. هیچی نمی تونه به اندازه خوراک سالم در بدن و رژیم سالم غذایی، ظاهر شما رو دلپذیر سازه. پوست، به عنوان اصلی ترین عضو در بدن، نیاز به مراقبت داره و باید تغذیه درست داشته باشه. ظاهر دلپذیر، پول خیلی زیادی نمی خواد، بلکه طعم خوب و دلپذیر خوراک سالم، براش کافیه.

۱-چای سبز

 

با چای سبز می تونین رطوبت لازم و سلامت پوست رو تامین کنین. حتی چای سبزی که کافئین داره، می تونه رطوبت لازم رو تامین کنه. آنتی اکسیدان موجود در چای، پوست رو در مقابل آسیبای به وجود اومده به وسیله نور خورشید، مراقبت می کنه. چای سبز، در لاغری، حافظه بهتر و جوون تر موندن، موثره.

۲-ویتامین E

 

پیری (هم در پوست و هم در ظاهر) رو با ویتامین E به تاخیر بندازین. ویتامین E در موادی چون دانه کدو تنبل، بادام خشک بو داده و دیگه دانه ها و آجیل و بعضی روغنای سبزیجات، پیدا میشه.

۳-امگا۳

 

اسیدهای چرب امگا ۳، با خاصیت ضد التهابی خود، پوست رو صاف و موها رو براق و خوش حالت می کنن. امگا ۳ در موادی چون ماهی آبای سرد (تن، سالمون، قزل آلا، کپور، شاه ماهی و ساردین)، تخم کتون و گردو هست. سالمون و روغن اون، رطوبت و زیبایی پوست رو به ارمغان می آورد و التهاب و سرخی پوست رو درمان می کنه. علاوه بر امگا ۳ بایست اسیدهای چرب دیگه رو در رژیم غذایی خود بیارین تا ناخنا و پوستی قوی داشته باشین و از التهاب دور ناخن هاتون کم شه. روغن گل پامچال، روغن گل گاوزبان، روغن بذر کتون و روغن ماهی، اسیدهای چرب دیگه رو دارن.

۴-امگا ۶

 

با نانی که از گندم کامل باشه و کمی ژله و کره بادام زمینی، یه ساندویچ درست کنین. کره بادام زمینی، منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ه. آووکادو هم یکی دیگه از این مواده.

۵-گوجه فرنگی

 

این ماده که پر از رنگدونه قرمز، معروف به لیکوپن، است، به شکل آنتی اکسیدان عمل می کنه. این آنتی اکسیدان کمک می کنه تا رادیکالای آزاد، قبل از آسیب زدن به پوست، خنثی شن و پوست رو در مقابل اشعه UV مراقبت می کنه. گوجه ویتامین A و فیبر هم داره که به رشد سلولای پوست کمک می کنه و به بدن تون هم شکل بهتری میده؛ کمبود ویتامین A باعث خشک شدن پوست می شه. گوجه پخته، مواد مغذی بیشتری به بدن انتقال میده.

۶-ویتامین C

 

پرتقال که پر از ویتامین سی است، آنتی اکسیدانی قوی واسه دفع رادیکالا، مخصوصا اونایی که در پوست بخاطر قرار گرفتن در آفتاب و یا مونواکسید کربن هوا، درست می شن، هستش. میوه های دیگه و سبزیجات، مخصوصا فلفل این ویتامین رو دارن. کولاژن هم به جوون شدن پوست کمک می کنه. کلم بروکلی، طالبی و چای مشکی پر از کولاژن هستن.

۷-آب و مایعات

نوشیدن آب به اندازه کافی یکی دیگه از عوامل ایجاد رطوبت واسه پوسته و البته کافئین و الکل، از رطوبت پوست کم می کنه.

۸-نخوردن شکر

 

از خوردن بسیار زیاد شکر، که به مرگ سفید معروفه، دوری کنین. شکر، با چسبیدن به کولاژن و الاستین در بدن، باعث ایجاد چین و چروک و شکستگی در پوست می شه. شکر باعث می شه دایره هایی مشکی رنگ در پوست زیر چشم ایجاد شه. قند خون رو در سطح نرمال حفظ کنین. شکر زیاد باعث خرابی دندانا هم می شه.

۹-خیار

 

خیار که یکی از مواد اصلی در ماسکای زیبایی هم هست، در صاف کردن و تازگی پوست صورت بسیار نقش داره و آب زیادی که داره، باعث جوون تر شدن پوست می شه.

 انبه هندی (پاپایا) هم همین خاصیت رو داره.

 

۱۰-با تغذیه خوب از استرس تون کم کنین

 

نداشتن استرس و فشار و نخوردن غذاهای فست فود، بسیار به سرحالی پوست کمک می کنه. یه مدل زندگی پر استرس می تونه شما رو خسته و پژمرده و نحیف کنه. علاوه بر داشتن خواب کافی، مصرف خوراکی های شامل ویتامین C هم یکی از عوامل کاهش استرس حساب می شه.

۱۱-سبزیجات تازه

 

سبزیجات تازه و بخارپز، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه. شکلای جور واجور توتا که پر از ویتامین C هستن، به تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن واسه نرمی و انعطاف پوست، کمک می کنه. ویتامین K و روی به بازسازی پوست کمک می کنن. می گن که روی از جوش و جوش هم جلوگیری می کنه. صدف خوراکی یکی از منابع غنی روش.

۱۲-باید ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه های آجیل و مواد سالم غذایی دیگه در دیگه گروه های غذایی رو در رژیم غذایی روزانه تون جای بدین. طعمی دلنشین، زنگی دلپذیر و غذایی سالم، در این رژیم دیده میشه.

 

 

۱۲ ماده غذایی واسه قشنگ تر شدن

.

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *