12 ماده غذایی خوب برای صبحانه | تغذیه سالم

می دونین به چه دلیل کارشناسان تغذیه روی خوردن صبحونه تاکید می کنن؟

هم اینکه، از اونجا که سوخت مغز فقط از گلوکز (قند) است، واسه بهبود کارکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون، به خصوص در صبح، خوردن صبحونه یه عادت موثر حساب می شه و در آخر این که دیده شده علم آموزانی که هر روز صبحونه می خورن، به موقع سرکلاس حاضر شده و منظم ترن.

اما اگه بخوایم این عادت رو واسه همیشه عملی کنیم، چه مواد غذایی می تونن سفره ما رو رنگین تر کنن؟

1- شکلای جور واجور نون

البته از نوع سبوس دار مثل نون سنگک و نونای تیره فانتزی. این ماده غذایی جزو اصلی صبحونه س که با تأمین کربوهیدرات روزانه، تا حدودی انرژی مورد نیازتون رو تأمین می کنه، البته نباید بیشتر از 5 برش (هر برش به اندازه یه کف دست بدون محاسبه انگشتان) شه.

2- شیر (یه لیوان)

یکی از مهم ترین نوشیدنیای مغذی (

منبع : tebyan.net

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *