12 مورد دانستنی غذایی برای کودکان | تغذیه سالم

12 مورد دانستنی غذایی واسه کودکان

 

چاقی کودکان در 20 ساله گذشته چیزی نگران کننده بوده است. چون که همین کودکان چاق هستن که بزرگسالانی مریض هستن و جامعه ای بیمارتر رو تشکیل میدن* واسه کودک خود قانون بذارین.کودک باید سر ساعت مشخص غذا بخوره و غذای

 

 

 

 

سالمی که شما براش جفت و جور کردین مصرف کنه.
* اون رو از مضرات میان وعده های شیرین یا غذاهای چرب و شور باخبر کنین و کمتر اون رو به مکانایی ببرین که این غذاها رو آماده می کنن.

 

* مقدار زیادی غذای سالم مثل میوه و سبزیجات خام خوب شسته شده،کراکتای کم چرب ،ماست و شیر براش جفت و جور کرده و اونا رو در وسط روز در اختیارش بذارین.
* به کودکان اجازه بدین تا وقتی اشتها دارن غذا بخورند خود تصمیم بگیرن چه قدر بخورند.
* کودکان رو تشویق کنین بیشتر میوه و سبزی بخورند.عادت به خوردن میوه و سبزی باید از کودکی شروع شه.
* هیچوقت واسه کودکان بستنیای نخرید که چربی شیر اون بیشتر از یه درصد باشه.مخصوص این بستنیا رو به کودکان زیر 5 سال ندین.مگه اینکه با اجازه دکتر باشه.در این سن کودکان نیاز به مصرف کالری بیشتری دارن.
* از کودکان بخواین در آماده کردم غذا به شما کمک کنن.کودکان غذایی که خود آماده کردن رو بیشتر دوست دارن و از خوردن اون حال می کنن.
* به غذای کودک نمک و شکر اضافی و غیرضروری نریزید.
* کودکان رو عادت ندین تا نمک یا شکر یا قند زیاد به غذای خود اضافه کنن.
* به کودکان زیر دو سال همه مغزها رو ندین.چون که ممکنه در گلوی اونا گیر کرده و دلیل خفگی اونا شه.مصرف کره بادام زمینی و بادام زمینی وقتی مضر نیس که کودک به اون حساسیت نداشته باشه.· کودکان رو مجبور نکنین بیشتر از چیزی که میخوان غذا بخورند.
* از غذا به عنوان رشوه واسه کودک استفاده نکنین.
* کودکان رو به خاطر خوردن هر نوع غذایی تنبیه و خجالت زده نکنین.بلکه اونو از مضرات اون غذا آگاه کنین.
* نون و کراکر همراه با کره بادام زمینی،پنیر کم چرب،ماهی تن یا ساردین
* کیک آماده شده با آرد برنج و بادام زمینی.
* میوه های تازه و خشک
* ماست
* تیکه های هویج، کاهو، کلم و گوجه فرنگی ذرت بو داده
* غلات صبحونه
* آب، شیر و آب میوه و چای کم رنگ

 

.

منبع :

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *