12 موضوع عجیب اما درست درباره رازهای سلامتی +سری اول | تغذیه سالم

نوشیدن قهوه به خواب بهتر کمک می کنه

طبق مطالعه ژاپنیا، درباره اینکه "چیجوری یه خواب خوب داشته باشیم"، آدمایی که یه فنجون قهوه شامل 200 میلی گرم کافئین، (بیشترین اندازه تو یه یا دو فنجون قهوه) قبل از خواب استفاده کردن و فورا به یه خواب 20 دقیقه ای رفتن، طبق آزمایشای رایانه ای احساس هوشیاری و کارکرد بهتری نسبت به اونایی که به یه خواب معمولی رفتن، داشتن.

کسائی که دندونای سالم دارن، بعد از غذا مسواک نزنین

بدون این دست اون دست کردن بعد از غذا یا نوشیدنی مسواک نزنین، مخصوصا اگه خوراکیا اونا اسیدی بودن. مواد غذایی اسیدی، نوشیدنیای ورزشی، گوجه فرنگی ،سودا (هم رژیمی و هم معمولی) می تونن مینای دندون رو نرم و از بین ببرن.

واسه کمتر خوردن، بیشتر بخورین

خوردن یه بسته میان وعده مثل ؛ کلوچه یا چوب شور، ممکنه کافی به نظر برسه اما شاید بیشتر احساس گرسنگی می کنین. امی گودسن، متخصص تغذیه از تگزاس عقیده داره: خوردن مقدار کمی از کربوهیدراتا باعث اثبات قند خون شما می شه و تمایل شما واسه خوردن فیبر بیشتر رو زیاد می کنه.

از خوردن نوشیدنیای انرژی زا وقتی که خسته هستین دوری کنین

این نوشیدنیا، پنج برابر بیشتر از قهوه شامل کافئین هستن، که خوردن اون تنها باعث بروز نشونه هایی مانند عصبی شدن، تپش قلب و بدرفتاری می شه. هم اینکه شامل 50 گرم شکر در هر قوطیه.

جفت و جور و ترجمه: مجله اینترنتی زیگیل

Post Author : مدیر

Related Post

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *