نحوه بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال سازمان شما

این که آیا تجارت شما از روشهای سنتی برای تعیین بودجه بازاریابی استفاده می کند ، از روندهای فعلی پیروی می کند یا فرمول سفارشی مبتنی بر نیازهای خاص دارد ، شانس خوبی وجود دارد که هر سال گذشت بیشتر آن را به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهد.

دیجیتال

در حقیقت ، تحقیقات جدید ما نشان داد که ۹۸٪ از رهبران بازاریابی معتقدند که بازاریابی دیجیتالی برای موفقیت سازمانشان مهم است و ۹۰٪ انتظار دارند که بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهند.

بسته به عواملی مانند نوع مشاغل ، اندازه و صنعت ، مقدار واقعی بودجه بازاریابی دیجیتال شما متفاوت خواهد بود ، اما می توانید از نکات و تکنیک ها برای بهینه سازی هزینه یاد بگیرید.

در این مقاله ، ما ۸ نکته مفید در مورد چگونگی بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال شرکت شما برای به دست آوردن نتایج مطابق با اهداف تجاری ارائه می دهیم.

۱) آنچه را که در زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد تعیین کنید

اگر می خواهید بودجه خود را بهینه کنید ، باید بدانید که کدام عناصر “بازاریابی دیجیتال” در نظر گرفته شده اند و کدام ها نیستند. برای بسیاری از شرکت ها ، اگر بصورت آنلاین باشد ، بازاریابی دیجیتالی محسوب می شود ، اما ممکن است هر فعالیت یا خدماتی تحت چتر بازاریابی قرار نگیرد.

با تصمیم گیری در مورد آنچه شامل می شود و چه چیزی نیست ، می توانید روی سکوهای مناسب تمرکز کنید. برخی از فعالیتهایی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

SEO (بهینه سازی موتور جستجو) – ممکن است برخی از بازاریابان ارشد سئو یا ترافیک ارگانیک را یک فعالیت بازاریابی تلقی نکنند ، اما وقتی صحبت از ترافیک رانندگی و تولید پیشروهای واجد شرایط است ، یک ابزار ارزشمند است.

کمپین های ایمیل (بازاریابی ورودی ) – “کشش” به جای “فشار” نوع استراتژی و ایمیل همچنان روشی ارزشمند برای بازاریابی به مردم آنلاین است.

نمایش دیجیتال (تبلیغات بنر ، ویدئوی آنلاین و غیره) – تبلیغات بنرهای مدرن غیرقابل نفوذ و هدفمند هستند ، و فیلم به عنوان موج بازاریابی آینده ظاهر می شود.

ایجاد محتوا از جمله صفحات وب سایت و پست های وبلاگ – به راحتی فکر می کنید از ایجاد محتوا هنگام فکر کردن در بودجه بازاریابی خود غفلت کنید ، اما این یک بخش اساسی از تصویر کلی است.

۲) دریابید که مخاطبان هدف شما زمان را به چه صورت می گذرانند

برای بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال ، اولین قدم دانستن مشتری ها و چشم اندازهای شما وقت آنلاین است. به این ترتیب می توانید منابع خود را در مکان های مناسب هدایت کرده و بازده هزینه خود را به حداکثر برسانید. نتایج این نوع تحقیقات غالباً بسیاری از بازاریابان را غافلگیر می کند ، زیرا فرضیاتی مبنی بر فعال بودن مشتری ایده آل آنلاین در اینترنت دارند.

به عنوان مثال ، اگر شرکت شما بودجه بازاریابی دیجیتال زیادی را به لینکدین اختصاص می دهد ، فقط برای یادگیری درصد نامناسبی از مشتریان ، بیشتر وقت خود را در فیس بوک می گذرانید ، این یک کارآیی از دلارهای بازاریابی نیست. با استفاده از آنالیزها و معیارهای پیشرفته ، تیم بازاریابی دیجیتال شما می تواند مخاطبان مورد نظر خود را در زمان خود ، مدت زمان ماندن و متعلق به آنها بطور مشخص پیگیری کند. البته برای جمع آوری این اطلاعات همچنین لازم است که یک شخصیت مشتری ایده آل خود ایجاد کنید ، بنابراین می دانید که به دنبال چه چیزی هستید.

دلار

اگر بودجه بازاریابی دیجیتال دارید ، پس باید personas خریدار نیز داشته باشید تا با آنها کار کنید. اما اگر به دلایلی که اتفاق نیفتاده است ، شخصیتهای دقیق مشتری یا مشتری ایده آل خود را ایجاد کنید که شامل سن ، جنس ، عنوان شغل ، درآمد ، زندگی خانوادگی ، سرگرمی ها ، علاقه ها و موارد دیگر می باشد.

۳) کانال های چندگانه را آزمایش کنید

بازاریابی دیجیتال می تواند یک فعالیت ناچیز باشد و آنچه برای یک بازاریاب ممکن است همیشه برای دیگری کار نکند.

در اوایل مراحل بودجه ، شرکت شما باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ایجاد کرده است ، و با آزمایش چندین کانال و مقایسه عملکرد در برابر KPI ، درک بهتری از آنچه کار می کند و آنچه نیست ، می شوید. ممکن است متوجه شوید که در هر کانال نسبت به سایر کانال ها نرخ تبدیل قابل ملاحظه ای دریافت می کنید یا هزینه شما برای هر تبدیل در یک کانال کمی پایین تر یا بالاتر است.

آزمایش از طریق چندین کانال به شما امکان می دهد تا از فرصتها سودآوری کرده و از مناطقی که به نتایج ارزشمندی نمی رسید بپرهیزید. در این مرحله ، شما می توانید با تمرکز روی کانالهایی که بالاترین ROI را ارائه می دهند ، بودجه بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنید. به احتمال زیاد ، قانون ۸۰/۲۰ قابل اعمال یا احتمالاً یکنواخت است۹۰/۱۰ بسته به صنعت شما.

۴) بازاریابی کانال بین کانال

بازاریابی مجدد فعالیتی است که امکان اسلایدها آسان است ، اما همچنین می تواند بازده خوبی را برای حداقل سرمایه گذاری فراهم کند. برای کسانی که نمی دانند ، حذف مجدد یا بازخوانی مجدد به شما امکان می دهد تبلیغات را به وبگردانی که از سایت شما بازدید کرده اند یا روی یکی از تبلیغات شما کلیک کرده اند ، نشان دهید اما تبدیل نشده است. آنها قبلاً علاقه ای نشان داده اند و اکنون که در سایت ها و سیستم عامل های دیگر گشت و گذار می کنید ، تبلیغات شما ظاهر می شود.

سرمایه گذاری

در گذشته ، مجدداً بازدید کنندگان وب را به کانالهای مختلف دنبال نمی کردند. اما با بازاریابی مجدد کانال ، شخص می تواند روی یک تبلیغ گوگل کلیک کند و سپس تبلیغات پیگیری را در توییتر یا فیس بوک مشاهده کند. سازمان شما می تواند با دادن فرصت دوم و سوم برای تعامل با برند شما پس از تماس اولیه خود ، بودجه را بهینه کند. و مانند هر تبلیغات PPC ، تنها در صورت کلیک بر روی تبلیغ ، هزینه پرداخت می کنید.

۵) روندهای ماندگار در رقابت را بررسی کنید

تحقیق در مورد آنچه که دیگر بازاریاب های سطح بالا در صنعت شما انجام می دهند ، به شما کمک می کند تا از بهترین راه ها برای بهینه سازی بودجه بازاریابی دیجیتال خود ایده بگیرید.

در یک نظرسنجی از مدیران ارشد بازاریابی و CMO ها ، ۶۶٪ درصد انتظار دارند که رقابت برای مشتریان تا سال آینده شدت یابد و انتظار دارند که بودجه بازاریابی آنلاین خود را افزایش دهند.

این بدان معنا نیست که شما باید دقیقاً رقابت را دنبال کنید ، اما ارتباط داشتن با آنچه که رقبای شما بصورت آنلاین انجام می دهند ، به شما ایده بهتر می دهد که در کجا باید برای حفظ رقابت ، تنظیماتی را انجام دهید. اگر آنها سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند یا می خواهید آن را از بین ببرید ، یادگیری جایی که دلارهای بازاریابی دیجیتالی را اختصاص می دهند و چگونگی بهینه سازی بودجه آنها ، به بهینه سازی بودجه شخصی شما کمک می کند.

این تحقیق همچنین خاطرنشان ساخت که بسیاری از بازاریابان به ویژه در تعیین هزینه های مرتبط با بازاریابی دیجیتال در بودجه خود ، ماهر نیستند. هزینه های اضافه شده از جمله نرم افزار ، ابزار بازاریابی آنلاین ، ابزار تحلیلی و آموزش کارمندان در متدولوژی های جدید همگی در هنگام تعیین بودجه و برنامه کلی دیجیتال باید درج شوند.

۶) مجدداً مورد نیاز خود را جابجا کنید

ممکن است بسیاری از بازاریابان تخصیص و بهینه سازی را به عنوان چیزهای جداگانه مشاهده کنند ، اما در دنیای دیجیتال ، با تغییر شرایط می توان عنصر اصلی بهینه سازی بودجه بازاریابی شما را مجدداً جلب کرد.

به همین دلیل ، داشتن درجه انعطاف پذیری مشخصی در بودجه ، معقول است. از آنجا که نتایج اغلب فوراً مشاهده می شوند ، اگر استراتژی خاصی اثربخش باشد ، می توانید از فرصتهایی که ارائه می دهند ، استفاده کنید یا ضررها را کاهش دهید.

۷) دائماً آزمایش و اصلاح کنید

بهینه سازی یک فرآیند در حال انجام است ، خصوصاً وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال است. با داشتن ابزارهای زیادی برای آزمایش و اندازه گیری ، مهم است که حتی پس از تصمیم گیری در کانال های خاص برای تمرکز تلاش های خود ، نتایج آزمایش را حفظ کنید.

حتی کوچکترین ترفند در یک مبارزات انتخاباتی می تواند نتایج مختلفی به بار آورد. به عنوان نمونه ، یک کمپین ایمیل می تواند ROI مطلوب را ایجاد کند ، و سپس یک سوئیچ ساده در دنباله ایمیل یا نوع دیگری از خط موضوع ممکن است آن را حتی بیشتر کند.

اگر هدف این است که همیشه از دلارهای بازاریابی دیجیتالی خود بیشترین بهره را ببرید ، پس تیم بازاریابی شما نیاز دارد تا کارزارها را در تمام سیستم عامل ها اصلاح کند و ایده ها ، استراتژی ها و مفاهیم جدید را آزمایش کند.

بیشتر اوقات ، تغییر جزئی در یک کمپین منجر به هزینه های بالاتر نخواهد شد ، بنابراین اگر ROI بیشتری را نسبت به گذشته ایجاد می کند ، در نتیجه بودجه بازاریابی خود را با نتایج بهتر بهینه کرده اید.

۸) اطمینان حاصل کنید که فروش و بازاریابی با هم هماهنگ شده اند

از آنجا که بهینه سازی نتایج دیجیتالی شما نیز در به حداکثر رساندن بودجه خود به شما کمک می کند ، ضروری است که بخش های بازاریابی و فروش برای دستیابی به اهداف خود در کنار هم کار کنند.

با بسیاری از ابتکارات بازاریابی آنلاین ، ارتباط مستقیمی با یکی از اعضای تیم فروش وجود ندارد و خریدها بصورت آنلاین انجام می شود. اما اگر قیف فروش شما شامل تیم فروش باشد ، باید این موارد را تراز کنید تا منجر به پرداخت مشتری شود. این تنها با یک تلاش مشترک است که فروش و بازاریابی می توانند یک واحد منسجم تشکیل دهند و نتایج مورد نیاز خود را بدست آورند.

متغیرهای زیادی هنگام بازی و تنظیم بهینه بودجه بازاریابی دیجیتال سازمان شما وجود دارد و متغیرها می توانند به سرعت و بدون اخطار تغییر کنند.

با استفاده از این ۸ استراتژی باید اطمینان حاصل شود که از افزایش بودجه شما در سکوهایی که به دست می آیند استفاده می شود.

اما نایتلی

Post Author : edame

Related Post